I like boobies! - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Michel Raijmakers - WaarBenJij.nu I like boobies! - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Michel Raijmakers - WaarBenJij.nu

I like boobies!

Blijf op de hoogte en volg Michel

23 September 2012 | Ecuador, Montañita

De Cotopaxi, een van de hoogtepunten van Ecuador! Tot aan het begin van de gletsjers en de sneeuw geklommen op 5000 meter hoogte. Een geweldig uitzicht en toch alweer hoger dan je in Europa uberhaupt kunt gaan!
Je hoeft niemand er dan bij te vertellen dat je de auto op 4500 meter hoogte hebt geparkeerd..
De volgende dag nog een rondje om een kratermeer gelopen. Op het bord stond dat je er 6 uur voor nodig hebt maar het kan blijkbaar ook in 3,5 uur (inclusief opgejaagd worden door wat honden en een kudde schapen de berg op drijven).
Volgende stop was Banos, een toeristisch bergdorpje met natuurlijke heet waterbronnen, massagesalons, goede restaurants.. oftewel een prima plek voor de nodige rust. Ideaal om na een avondje stappen direct door te gaan naar de heet waterbronnen die om 5 uur open gaan. Je moet goed voor jezelf zorgen :-)

Op maandag samen met een Australische naar Salinas gereisd, een bergdorpje op 3550 meter hoogte wat volgens de backpacker bijbel bekend staat om de geweldige kaas, chocola en salami. Het klonk als klein Zwitserland waar je de tijd uit het oog verliest..
Anyway, er is inderdaad een winkelje waar ze het spul verkopen, maar dat is dan ook de maximale activiteit in dit dorp...
2 restaurants, uiteraard zonder menukaart waar je kunt eten wat de pot schaft. Als je dan vraagt om bier en mayonaise wat ze niet hebben, worden de kinderen er op uitgestuurd om het te kopen, super service! De avond afgesloten met wat bier bij het haardvuur en het kijken van DWDD, Koefnoen en Boer zoekt vrouw. Je moet toch op de hoogte blijven :-)

Inmiddels zit ik in aan de kust van Ecuador in Montanita. Erg gezellig en het uitgaan is altijd goed. Helaas werd in de bar de iphone van de Australische waar ik mee samen reisde gejat.
Een local zag het gebeuren en wees mij er op. We hadden de tas terug maar de iphone was er uit. Discussies met de politie en de volgende dag wilden we het rapporteren. Politiebureau was dicht, maar ondertussen was het dorp al gemobiliseerd om savonds met die gast te gaan "praten". Echt bizar, iedereen wist wat er was gebeurd, alsof het hele dorp die nacht in die bar was en ons allemaal kende.
De eigenaar van de bar werd er bij betrokken, contacten met de president van het dorp en er werd hem een ultimatum gesteld.
Of die telefoon terug of je wordt morgenvroeg om 9 uur uit het dorp gestuurd en komt nooit meer terug! :-)

De telefoon was savonds netjes ingeleverd bij de politie. Toen we die ophaalden zeiden ze dat de telefoon al verkocht was in een ander dorp aan een oud mevrouwtje die er 50 dollar voor had betaald. De politie had haar het geld terug betaald uit eigen zak toen ze de telefoon in beslag namen. Of wij dat dus weer even wilden compenseren.. right...
De 50 dollar nog naar 30 dollar kunnen praten en ze gezegd dat "het oude vrouwtje" daar waarschijnlijk ook wel blij mee is. Dachten zij uiteindelijk ook... :-)

Gisteren de zee op gegaan om de walvissen te zien die hier nu voor de kust zwemmen, geweldig om te zien hoe ze uit het water springen! Helaas ben je met de camera altijd net niet snel genoeg...
Maar ik heb nog steeds een kans, zij zijn nu ook op weg gaan naar Antarctica.
Gisteren ook gestopt op Isla de la plata, ook wel de Poor man's Galapagos genoemd. Hier hebben ze namelijk ook de "Blue footed Boobies" (ff googlen) en het kost maar 40 dollar ipv de 1500 om naar de Galapagos te gaan. Een ideale budget tip als je nog 4 maanden te gaan hebt!

• 23 September 2012 - 18:04

Rob En Riëtte:

Hoi wereldreiziger, we hebben weer genoten van je reisverslag. Mooi dat je walvissen gezien hebt, helaas waren ze bij ons al weg toen wij daar waren. Wat een verhaal zeg met die iPhone, hilarisch. Veel plezier en we kijken vol spanning uit naar je volgende avonturen. Adiós.

• 10 Oktober 2012 - 00:08

Marcel:

Hey Michel, geweldig om te lezen dat je je vermaakt! Pakkende titel, ik was even in de war toen ik de foto's van de arend zag, maar met google vind je alles ;) Take care!