Colombia, cultureel verantwoord! - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Michel Raijmakers - WaarBenJij.nu Colombia, cultureel verantwoord! - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Michel Raijmakers - WaarBenJij.nu

Colombia, cultureel verantwoord!

Blijf op de hoogte en volg Michel

09 Augustus 2012 | Colombia, Villa de Leiva

Aangezien er wat klachten waren en mensen ongeduldig worden, hierbij even een update vanuit colombia.
Tijdens vorige reizen bleken mijn reisverhalen soms te lang te zijn en gaf ik blijkbaar het idee dat als ik ga backpacken het een groot zuip festijn is zonder diepgang. Ik zal daarom proberen de verhalen deze keer kort te houden en er zo veel mogelijk cultuur en historie in te behandelen.

De eerste dagen zat ik in Bogota. Het heeft nog redelijk wat oude gebouwen en pleinen en met een politie agent of privé beveiliger op elke straathoek voelde ik me een stuk veiliger dan verwacht.
Ze houden zelfs rekening met de nederlandse toeristen, elke zondag sluiten ze meer dan 200 km. aan staten af voor het verkeer zodat je kunt fietsen. Ideaal om wat meer van de stad te zien.

Wat betreft de lokale gewoonten, ik heb platgeslagen banaan geprobeerd als avondeten, geen succes... Gebakken banaan met kaas en iets wat lijkt op stoofpeer als lunch, prima te doen. Coca thee gedronken tegen eventuele hoogteziekte, niet zo speciaal als ik dacht. Smaakt naar zoete gewone thee en je wordt er zeker niet stoned van.

Ik ben nu al in 2 musea geweest waaronder het goud museum, in meerdere kerken, geklommen naar 2 religieuze uitkijkposten en een zout kathedraal bezocht die uitgehakt is in een mijn, 180 meter onder de grond. Als dat niet cultureel verantwoord is! :-)

Inmiddels zit ik in villa de Leiva, een relax bergdorpje op 3200 meter hoogte. Beetje uitslapen, rondwandelen, koffie drinken en op het terras zitten. Soms lijkt het backpacken net vakantie!

  • 09 Augustus 2012 - 01:19

    Jaap:

    Gelukkig voel ik mij in alinea 1 helemaal niet aangesproken ;-)

    Klinkt goed tot nu toe! Zeker beter onderbouwd dan de vorige keren. En goed leesbaar wat betreft lengte. Ik zeg, ga zo door!

    PS: over dat zuipen, niet over schrijven. Just do it ;-)

  • 09 Augustus 2012 - 08:53

    Ralf:

    Ik was maandag weer wat later op kantoor ;-)

  • 09 Augustus 2012 - 15:35

    Stephan Kupper:

    Geweldig, johhH!

  • 09 Augustus 2012 - 15:39

    Stephan Kupper:

    Foto's van Villa de Leiva bekeken via google maps, jaja!

  • 10 Augustus 2012 - 02:33

    Michel:

    Bedankt voor de reacties. En Ralf, goed bezig! ik blijf graag op de hoogte ;-)

  • 10 Augustus 2012 - 03:09

    Lieke:

    Waar blijven de foto's? ;)
    Die kathedraal in de zoutmijn is echt indrukwekkend!

  • 10 Augustus 2012 - 08:03

    Marrit:

    Klinkt helemaal leuk! Geniet er vooral van :D
    En ik ben straks natuurlijk vooral benieuwd naar de onderwaterfoto's! ;)

  • 10 Augustus 2012 - 09:48

    Svenja:

    Fantastsch dat je dit nu weer een tijd kan gaan en mag doen, ik lees je verhalen hier en zal af en toe googelen over hetgeen je schrijft. Klinkt fantastisch en have fun ;-)

  • 14 Augustus 2012 - 08:33

    Anique:

    Wow, klinkt super goed! Ben ook erg benieuwd naar die culturele foto's van je. Geniet er nog van!

  • 14 Augustus 2012 - 09:39

    Wilbert:

    Foto's jonge, waar blijven die mooie afbeeldingen..

  • 14 Augustus 2012 - 22:23

    Eliska Kupper:

    Het zuipfestijn zonder diepgang mag rustig over geschreven worden hoor;) veel plezier geniet ervan:)

  • 16 Augustus 2012 - 09:29

    Edo:

    Goed bezig Michel!
    En wij maar druk aan de slag met sharepoint....
    Ralf was weer later maandag, het gaat de goede kant op.
    Ga je nog naar Oost Colombia?

    Lekker genietn jongn
    Enjoy!

  • 24 Augustus 2012 - 22:28

    Michel:

    Leuk om alle reacties te lezen! Helemaal leuk om te lezen dat mensen druk zijn met sharepoint zonder mij er mee lastig te vallen:-P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Villa de Leiva

Michel

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 6187

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Backpacken Zuid-Amerika

Landen bezocht: