Na de zomer komt... de lente! :-) - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Michel Raijmakers - WaarBenJij.nu Na de zomer komt... de lente! :-) - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Michel Raijmakers - WaarBenJij.nu

Na de zomer komt... de lente! :-)

Blijf op de hoogte en volg Michel

10 September 2012 | Ecuador, Latacunga

Twee weken geleden was ik nog in Medellin, de voormalige drugshoofdstad van Colombia. Ik heb daar de Pablo Escobar tour gedaan, de bekendste drugskoning van Colombia. Boeiend om te horen hoe iemand ongestoord zo rijk kan worden met het handelen in drugs en het vermoorden van mensen, dat hij uiteindelijk zelfs aanbood om de nationale staatsschuld van Colombia af te betalen!
De cocaine is nog steeds volop aanwezig in Colombia en het is me al meerdere keren aangeboden. Als je het dan afwijst wordt er verbaasd gereageerd en gezegd: "als je het niet probeert is dat net zoiets als naar Frankrijk gaan en dan niet de wijn proeven" tja...
Een van de avonden met een groep uit het hostel naar een salsabar gegaan. Gelukkig was het daar zo druk op de dansvloer dat het niemand echt opviel dat mijn salsa skills net zo hard achteruit zijn gegaan als mijn Frans. Misschien moet ik toch nog maar wat lessen nemen.

Vanaf daar naar Salento gereisd, een leuke dorpje in het grootste koffiegebied van Colombia. Uiteraard een koffietour gedaan waarbij weer eens duidelijk werd dat de beste koffie geexporteerd wordt en de koffie in de koffielanden daarom meestal niet te zuipen is, toch jammer..
Vanaf hier naar Valle de Cocovaro gegaan, een enorme groene vallei vol met palmbomen van meer dan 80 meter hoog, echt een geweldig uitzicht!
De laatste stop in Colomba was Popayan, een kleine stad met mooie pleinen en alleen maar witte huisjes. Vanaf hier de grens over gegaan naar Otavalo, Ecuador.

Otavalo staat bekend om de zaterdagmarkt, de grootste van Zuid-Amerika. Aangezien Kamilla, een Poolse waar ik al 4,5 week mee samen reisde, achter lag op haar reisschema en op vrijdag wilde vertrekken, was het een goed moment om ieder weer onze eigen weg te gaan.
Er was op zaterdag niet alleen een souvenir en kleding markt, maar ook een dierenmarkt, een bijzonder gezicht. Mensen lopen met kippen te sjouwen, ze proppen 10 koeien in een kleine kar, soms zie je ergens een zak op de grond bewegen zonder dat je weet wat er in zit en je kunt een lama kopen voor 85 dollar.
Aangezien ik alles nog 5 maanden moet meeslepen in mijn backpack heb ik hier maar niks gekocht.
Volgende halte op de reis naar het zuiden was Quito, de hoofdstad. Het historisch centrum is erg mooi en nadat ik een heuvel op was geklommen had ik een 360 graden uitzicht over de stad, het zoveelste uitzichtspunt :)
Zelf zat ik in de wijk Mariscal, volledig volgebouwd met restaurants, barretjes en discotheken puur voor de toeristen. Als ze verbaasd zijn dat je een Spaanse menukaart wil, als je overal 10 dollar entree moet betalen, als er een gast verkleed als Mexicaan je een restaurant probeert in te praten en er meer politie op straat loopt dan locals, dan weet je dat je in de toeristenwijk zit!
Inmiddels zit ik in Latacunga en het plan is om morgen de vulkaan Cotopaxi te beklimmen, bijna 5.900 meter hoog en de op een na hoogste van Ecuador.

  • 11 September 2012 - 07:39

    Edo:

    Goed verhaal Miguel!

  • 11 September 2012 - 20:32

    Arwen:

    De Cotopaxi is nog altijd mijn bureaubladachtergrond op mijn werk :). Gaaf dat jij hem zelfs helemaal gaat beklimmen! Pittig lijkt me...
    Mocht je nog even willen relaxen, check secret garden cotopaxi (gaafste plek waar ik heb geslapen in z-am)

    Disfrutalo!

  • 12 September 2012 - 09:56

    Rob En Riette:

    Hoi Michel,

    Wat leuk om je Ecuador verhaal te lezen en alles zo herkenbaar is voor ons, Otovalo, Quito, de Cotopaxi... Ome Rob heeft hem ook beklommen tot het basiskamp op een hoogte van 4600 meter. Het uitzicht is magnifiek. Geniet ervan.

  • 12 September 2012 - 09:56

    Rob En Riette:

    Hoi Michel,

    Wat leuk om je Ecuador verhaal te lezen en alles zo herkenbaar is voor ons, Otovalo, Quito, de Cotopaxi... Ome Rob heeft hem ook beklommen tot het basiskamp op een hoogte van 4600 meter. Het uitzicht is magnifiek. Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Latacunga

Michel

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 6182

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Backpacken Zuid-Amerika

Landen bezocht: